تبلیغات در گوگل چگونه است؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، تبلیغات در گوگل به یک حساب گوگل ادز احتیاج دارد که می توانید آن را رایگان ایجاد کنید. حالا وقت آنست که بفهمید چگونه می توان از قابلیت های تبلیغات در گوگل برای رشد و پیشرفت کار خود بهره ببرید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تبلیغات در گوگل به یک حساب گوگل ادز احتیاج دارد که می توانید آن را رایگان ایجاد کنید. حالا وقت آنست که بفهمید چگونه می توان از قابلیت های تبلیغات در گوگل برای رشد و پیشرفت کار خود بهره ببرید.

موارد زیر یک فرآیند ده مرحله ای برای تبلیغات در گوگل است:

1. اهداف حساب خود را تعیین کنید

2. مخاطب خود را تعیین کنید

3. در خصوص کلید واژه های مورد نظر تحقیق کنید.

4. بودجه و پیشنهادهای مورد نظر خود را تعیین کنید

5. حساب کاربری خود را بهینه سازی کنید

6. تبلیغات خود را با عملکرد بالا بنویسید

7. برای تبلیغات صفحات فرود موثر ایجاد کنید

8. نرخ تبدیل را پیگیری کنید

9. لیست های بازاریابی خود را رشد دهید

10. بهینه سازی را به یک عادت تبدیل کنید

البته در ادامه به نکات بیش تری در خصوص تبلیغات در گوگل می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سودآوری تبلیغات را تخمین بزنید

قبل از شروع فعالیت برای تبلیغت، ابتدا باید تعیین کنید که آیا کسب و کار شما امکان ایجاد یک کمپین سودآور را دارد یا خیر. برای این کار به آنالیز 3 مؤلفه احتیاج دارید:

1-پیشنهاد شما

ابتدا باید محصول پرفروش خود را تعیین و آن را برای تبلیغ انتخاب کنید. با مواردی شروع کنید که احتمال بیشتری برای فروش دارد. این بهترین راه برای کمپین تبلیغاتی در همان مرحله اول است.

2-ارزیابی تعداد مشتریان و میزان سرمایه

در ابتدا باید تعداد مشتریان جدیدی که می توانند از شما خرید نمایند و همچنین منابع اقتصادی موجود را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر یک دندانپزشک هستید و می خواهید تعداد بیماران جدیدی را بپذیرید، باید دامنه کمپین خود را گسترش دهید. اگر تا به امروز برای یک منطقه جغرافیایی خاص فعالیت می کردید، پس از حالا باید این منطقه را گسترده تر کنید.

3-محاسبه سود و هزینه

سود هر مشتری را در مقایسه با میزان هزینه ای که باید برای تبلیغات در گوگل صرف کنید، تخمین بزنید. این محاسبه به چرخه فروش بستگی دارد.

برای مثال اگر تنها %5 از بازدیدنمایندگان سایت با شما تماس بگیرند و فقط 10% از آن ها به مشتری تبدیل شوند، نرخ تبدیل کلی شما 0.5% است. حالا اگر برای هر کلیک شما یک دلار پرداخت نموده باشید، هزینه تقریبی شما 200 دلار است. در مرحله بعد باید میانگین سود خود را در هر مشتری مقایسه کنید تا تعیین گردد آیا این تبلیغات برای شما سودآور است یا خیر.

مشتریان خود را به طور کامل تعریف کنید

پس اینکه میزان سودآوری کمپین در گوگل ادز تعیین شد، باید مشتریان مناسبی را برای خرید محصولات خود تعریف کنید. تحقیق در این مورد به شما یاری می نماید تا ذهن مصرف نمایندگان (مشتریان آینده) را بخوانید. سپس با دقت می توانید تبلیغات را به سمت بازار هدف متمرکز کنید.

تفکر و ذهن مشتری پایه و اساس هر کمپین تبلیغاتی را تعیین می نماید. همواره بازاریاب ها و فروشنده هایی پیروز هستند که بتوانند ذهن مشتریان خود را بخوانند. سپس تبلیغات را براساس آنچه که آن ها انتظار دارند، تعیین نمایند. براساس شغل شما، مشتریان از نظر جنسیت، شرایط تأهل، گروه سنی و انگیزه های منحصر به فرد برای خرید محصولات و یا خدمات طبقه بندی می شوند.

پس بنا به هر طبقه باید به این سوالات پاسخ دهید:

- آن ها دقیقاً به دنبال چه محصول یا خدماتی هستند؟

- بهترین پیشنهاداتی که بتواند آن ها را برای خرید ترغیب کند، چیست؟

- چرا آن ها به دنبال چنین محصولات یا خدماتی هستند؟

- آیا محصولات و یا خدمات شما بهترین پاسخ را به احتیاج مشتریان می دهد.

این سوالات باید در خصوص هر آواتار مشتری پرسیده گردد. سپس از پاسخ آن می توانید برای ساخت صفحه فرود و بهینه سازی محتوا بهره ببرید.

به مشتریان پیشنهاد ارائه دهید

برخلاف نمایش تبلیغات در SERP، کار شما باید از ویژگی های برجسته ای برخوردار باشد. پس باید به محتوای درون صفحه توجه زیادی داشته باشید. یک پیشنهاد قانع نماینده به مشتریان بدهید تا آن ها برای برای تماس با شما ترغیب کند. به عبارت دیگر، تبلیغات در گوگل باید توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. در اینجا 5 پیشنهاد برای افزایش نرخ CTR به شما داده می گردد.

در قسمت عنوان صفحه حتما به مشتریان تخفیف را اعلا کنید. این نوع تخفیف را می توان به صورت درصد یا مبلغ تعیین کنید که از قیمت رایج در کشور کمتر باشد. برای مثال یک می توانید برای متن تبلیغات عنوان 50 درصد تخفیف را قرار دهید. با این تخفیف در ماه اول می توانید به طور مکرر به مشتریان زیادی سرویس بدهید.

ساختار تبلیغات گوگل را بهینه کنید

بهینه کردن ساختار حساب کاربردی برای تبلیغات گوگل اهمیت زیادی دارد. اگرچه روش های زیادی برای ساختن یک حساب گوگل ادز وجود دارد، اما موثرترین و پیروز ترین حساب ها سلسله مراتبی هستند و با یکدیگر مرتبطند.

بعضی از تبلیغ نمایندگان فقط در هر زمان تعیین یک کمپین واحد را اجرا می نمایند. اما یک بازاریاب حرفه ای همزمان چندین کمپین را با هم اجرا می نماید. هر کمپین دارای گروه های تبلیغاتی مختلفی است که هر کدام شامل کلمات کلیدی منحصر به فرد، متن تبلیغ و صفحات فرود هستند.

کمپین تبلیغاتی باید با موضوع شروع گردد و سپس محصول منحصر به فرد و پرفروش را در آن قرار دهید. شاید ساختار حساب گوگل ادز سلسله مراتبی نباشد، اما باید حساب کاربری سامازمان دهی شده داشته باشید. نظم و برنامه ریزی برای انتشار بعضی از محتواها و کلمات کلیدی یکی از عوامل تأثیرگذار در معیارهای PPC محسوب می گردد.

با متد ROAD در گوگل تبلیغ کنید

با استفاده از جنبه های فنی متد ROAD برای اجرای یک کمپین تبلیغات در گوگل، می توانید از رقبایی که با روش تست و تجربه کار می نمایند پیشی بگیرید. متد ROAD یا طراحی بهینه تبلیغات به روش راتین به شما یاری می نماید طراحی کمپین را به شکل بهینه و در چهار گام اساسی انجام دهید.

چهار گام اساسی در متد ROAD شامل موارد زیر است:

· برنامه ریزی و تحقیق

· آنالیز رقبا

· ساخت اکانتی بهینه سازی شده از ابتدا

· بهبود مستمر و دقیق اکانت تبلیغاتی با برنامه از پیش تعیین شده

برای به حداکثر رساندن تاثیر کمپین تبلیغات در گوگل باید بدانید به چه اقداماتی احتیاج دارد. همچنین راه های پیشرفت کار را هم باید یاد بگیرید.

نحوه تبلیغ در گوگل با ادوردز ادیتور

ادوردز ادیتور نرم افزار مفید و آفلاین برای گوگل ادز است. این سیستم به شما امکان می دهد مواردی را که می توان برای بهبود نتایج و عملکرد کمپین فوراً انجام داد، بدون زحمت شناسایی کنید. همچنین ادوردز ادیتور به شما یاری می نماید تا تبلیغات گوگل خود را به راحتی ویرایش کنید. بنابراین احتیاجی به ردیابی کمپین های مختلف را ندارید.

با یاری این ابزار می توانید تنها در چند دقیقه تغییرات مورد نظر خود را در حساب گوگل ادز ایجاد کنید. این کار تاثیر آنی و قدرتمندی بر روی حساب شما دارد.

منبع: ایران آنلاین

به "تبلیغات در گوگل چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات در گوگل چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید