تنوع ژنتیکی گور های آسیایی در سمنان افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ ملیسا، مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: در تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد گرمسار تنوع گونه های گورهای آسیایی افزایش می یابد.

تنوع ژنتیکی گور های آسیایی در سمنان افزایش می یابد

ظاهری گفت:پس از 4 سال وقفه در هفته های گذشته انتقال گورخر های نو به پارک ملی کویر مرکزی پیروز انجام شد و در آخرین مرحله تعداد 12 راس گورخر ایرانی از پارک ملی خبر کرمان به پارک ملی کویر مرکزی گرمسار انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که دارای دانشکده های پویا و فعالی از جمله دانشگاه دامپزشکی است یک تفاهم نامه منعقد شد که تا هم انتقال دانش صورت گیرد و کارشناسان و دامپزشکان و دانشجویان از پارک ملی کویر بازدید نمایند و هم گفتگو و تجربیات صورت گیرد و هم دانشجویان و دامپزشکان به صورت میدانی از این عرصه بازدید و فعالیت نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه همکاری و ارتباط دوجانبه بین دانشگاه ها و مؤسسات علمی آموزشی و پژوهشی با محیط زیست می تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف مدنظر جامعه در حوزه زیست محیطی یاری کند مطرح کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های فرهنگی آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی در راستای استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه ها و اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برای برطرف احتیاج های متقابل است.

ظاهری با اشاره به موضوع انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: برگزاری نشست های علمی، مشارکت در برگزاری مناسبت های علمی، از موضوعات علمی این تفاهم نامه بوده و اجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت مورد احتیاج طرفین و فراهم سازی بستر بازدید دانشگاهیان از ظرفیت های زیست محیطی استان سمنان به عنوان اهداف آموزشی آن است.

وی اضافه کرد: بعلاوه در این تفاهم نامه در پی انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی، توسعه و راهبردی در قالب طرح های پژوهشی و سرانجام نامه های تحصیلی بر اساس عناوین اولویت های تحقیقاتی اداره کل محیط زیست استان سمنان و حمایت از اجرای پروژه ها و سرانجام نامه های دانشجویان، برگزاری همایش ها و نشست های مشترک با استفاده از ظرفیت و توان علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در راستای موضوعات پژوهشی مرتبط با محیط زیست هستیم.

وبلاگ ملیسا سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تنوع ژنتیکی گور های آسیایی در سمنان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع ژنتیکی گور های آسیایی در سمنان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید