حمایت بهزیستی از 12 هزار سالمند در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ملیسا، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:12 هزار و 750 نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

حمایت بهزیستی از 12 هزار سالمند در خراسان جنوبی

شرفی گفت: تعداد سالمند خراسان جنوبی از نظر جمعیت 9.76 درصد است که رتبه 11 کشوری از نظر سالمندی را به خود اختصاص داده است.

او اضافه نمود: براساس سرشماری سال 1395، کل جمعیت استان 768 هزار و 898 نفر است که از این تعداد 75 هزار و 25 نفر سالمند هستند و 12 هزار و 750 نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان نمود: در بهزیستی به سالمندان تحت پوشش در مراکز روزانه و شبانه روزی، ویزیت در منزل، حق پرستاری خانواده محور، مستمری بگیران سالمند و بنیاد های فرزانگان (عموم سالمندان) خدمات ارائه می گردد.

شرفی با بیان اینکه پنج مرکز روزانه در خراسان جنوبی فعالیت دارد، اضافه نمود: این مراکز به 112 نفر از سالمندان خراسان جنوبی خدمات آموزشی، توانبخشی، رفاهی، هنری و ... ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان نمود: در هفت مرکز شبانه روزی 170 سالمندان نگهداری می شوند و این مراکز در شهر های بیرجند، طبس، فردوس، قاین و بشرویه فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه خدمات پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی سال جاری

به سه هزار سالمند اهدا می گردد، گفت: عناوین دوره های آموزشی شامل پوکی استخوان، آرتروز، پیشگیری از بیماری های دیابت، پیشگیری از بیماری های قلبی و سقوط است.

وبلاگ ملیسا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حمایت بهزیستی از 12 هزار سالمند در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بهزیستی از 12 هزار سالمند در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید