دانه های جادویی بیل گیتس برای انتها دادن به گرسنگی در دنیا!

به گزارش وبلاگ ملیسا، بیل گیتس ادعا می نماید که انواعی از دانه های مهندسی شده می توانند با تغییرات اقلیمی مقابله نمایند و به گرسنگی جهانی خاتمه دهند.

دانه های جادویی بیل گیتس برای انتها دادن به گرسنگی در دنیا!

بنیاد بیل و ملیندا گیتس بزرگترین بنیاد خصوصی در دنیا به شمار می رود و بیشتر به علت فعالیت های خود در زمینه سلامت دنیای از جمله واکسن ها شناخته شده است. این بنیاد به شکل کنونی خود در سال 2000 و پس از آن شروع شد که گیتس سمت مدیرعاملی خود را در شرکت مایکروسافت(Microsoft)، غول فناوری که یکی از بنیانگذاران آن بود، ترک کرد.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، سرمایه گذاری زیادی در فناوری کشاورزی انجام داده است که از میان آنها می توان به همین دانه های ذرت اشاره نمود که در دماهای بالاتر و در آب و هوای خشک رشد می نمایند و با نام DroughtTEGO شناخته می شوند.

این بذرها برای نخستین بار تحت یکی از برنامه های بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا(AATF) توسعه یافتند که بنیاد گیتس از سال 2008 تا به امروز، 131 میلیون دلار به آن یاری نموده است. به گفته کاندید(Candid)، سازمان غیرانتفاعی که در خصوص یاری های بشردوستانه تحقیق می نماید، این بنیاد از آن موقع، 1.5 میلیارد دلار برای یاری های اقتصادی متمرکز بر کشاورزی در آفریقا هزینه نموده است.

گیتس به پتانسیل مدل سازی پیش بینی نماینده اشاره نمود که استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش توالی های ژنومی محصولات به همراه داده های محیطی و ایجاد چشم اندازی مبتنی بر داده در خصوص این موضوع است که مزارع در آینده چگونه باید باشند.

گیتس شرح داد: پژوهشگران با این مدل رایانه ای می توانند گونه گیاهی مطلوب را برای یک مکان خاص شناسایی نمایند یا این که می توانند برعکس عمل نمایند و به شناسایی مکان مطلوب برای رشد یک محصول خاص بپردازند.

این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برد اما مدل های پیش بینی نماینده مشابه که برای مثال پیش بینی می نمایند که مزارع ممکن است به وسیله گونه های مهاجم یا بیماری های زراعی آسیب ببینند، قبلا نتایج قابل توجهی را مشاهده نموده اند.

هزینه های این بنیاد برای توسعه کشاورزی به این است که دیدگاه گیتس در خصوص چگونگی واکنش کشورها نسبت به ناامنی غذایی اهمیت بیشتری پیدا نموده است. با وجود این، گیتس در اعطای نقش برجسته به فناوری در رسیدگی به بحران غذایی دنیا، خود را در تقابل با منتقدانی قرار می دهد که می گویند ایده های او با کوشش های دنیای برای حفاظت از محیط زیست در تضاد هستند. آنها خاطرنشان می نمایند که چنین دانه هایی به طور کلی برای رشد کردن، به آفت کش ها و کودهای مبتنی بر سوخت فسیلی احتیاج دارند. بعلاوه، آنها معتقدند که روش گیتس به فوریت بحران نمی پردازد. توسعه دانه های جادویی سال ها زمان می برد و فورا به کشورهایی که در حال حاضر رنج گسترده ای را تحمل می نمایند، یاری نخواهد کرد زیرا آنها به واردات مواد غذایی متکی هستند یا خشکسالی های تاریخی را تجربه می نمایند.

این بحثی است که می تواند فشار بین المللی را برای دستیابی به اهداف مشترک در جهت رفاه و صلح دنیای که به عنوان اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شناخته می شوند، پیش از ضرب الاجل 2030 تشدید کند.

وبلاگ ملیسا علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانه های جادویی بیل گیتس برای انتها دادن به گرسنگی در دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه های جادویی بیل گیتس برای انتها دادن به گرسنگی در دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید