معرفی بهترین دانشگاه های دنیا در رشته کامپیوتر

به گزارش وبلاگ ملیسا، موسسه تایمز هایر اجوکیشن نتیجه رتبه بندی موضوعی برای رشته کامپیوتر در سال 2023 میلادی را منتشر کرد.

معرفی بهترین دانشگاه های دنیا در رشته کامپیوتر

رتبه بندی تایمز 2023 دانشگاه های دنیا شامل 1799 دانشگاه در 104 کشور و منطقه است که آن را به یکی بزرگترین و متنوع ترین رتبه بندی های دانشگاهی تا به امروز تبدیل نموده است.

به نقل از وب سایت رسمی تایمز هایر اجوکیشن، پایگاه رتبه بندی تایمز، یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است که در 2013 میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد.

اخیرا رتبه بندی موضوعی 2023 تایمز برای رشته کامپیوتر منتشر شده است. ملاک رتبه بندی موضوعی نیز بر اساس معیار های رتبه دنیای تایمز است که در آن 13 شاخص با دقت مورد آنالیز قرار گرفته است و عملکرد یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را در چهار حوزه شامل: آموزش، تحقیق، انتقال دانش و منظره بین المللی ارزیابی می نماید. اما روش شناسی برای مطابقت با این رشته مجددا تنظیم شده است.

جدول رتبه بندی موضوعی سال جاری شامل 974 دانشگاه است که نسبت به سال گذشته که 892 دانشگاه بود، افزایش یافته است.نتیجه رتبه بندی بهترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در دنیا نشان می دهد که دانشگاه آکسفورد برای پنجمین سال متوالی در صدر جدول واقع شده است.

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفورد در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. دانشگاه فنی مونیخ، یکی از تنها دو مؤسسه آلمانی در بین 50 مؤسسه برتر که سال جاری پیروز شده در میان 10 دانشگاه برتر جای گیرد. این دانشگاه با چهار پله صعود از رتبه 14 در سال گذشته به جایگاه دهم ارتقا یافته است.

بسیاری از 400 دانشگاه برتر این رتبه بندی، برای اولین بار در منطقه عرب زبان هستند. این دانشگاه ها شامل دانشگاه جوف عربستان سعودی و دانشگاه مینیای مصر هستند که رتبه های 251 تا 300 را کسب کردند.

در کشور ما نیز دانشگاه صنعتی شریف بهترین دانشگاه ایرانی در سطح دنیای در رشته کامپیوتر شناخته شد.

نتایج بهترین دانشگاه های رشته دنیا در سال 2023 به توضیح ذیل است:

1- دانشگاه آکسفورد (انگلیس)

2-موسسه فناوری ماساچوست (آمریکا)

3-دانشگاه استتفورد (آمریکا)

4-موسسه فناوری زوریخ (سوئیس)

5- دانشگاه کارنگی ملون (آمریکا)

6-دانشگاه کمبریج (انگلیس)

7- دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)

8- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (آمریکا)

9- دانشگاه هاروارد (آمریکا)

10- دانشگاه فنی مونیخ (آلمان)

وبلاگ ملیسا علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی بهترین دانشگاه های دنیا در رشته کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین دانشگاه های دنیا در رشته کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید