توسعه کاربری هواپیماهایی با کمتر از 19 نفر سرنشین، هزینه های ناوبری 70 تا 90 درصد کمتر می گردد

به گزارش وبلاگ ملیسا، کاربری هواپیماهایی با سرنشین کمتر از 19 نفر توسعه می یابد تا اشتغال و فراوری ثروت شتاب گیرد.

توسعه کاربری هواپیماهایی با کمتر از 19 نفر سرنشین، هزینه های ناوبری 70 تا 90 درصد کمتر می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ملیسا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار با اقداماتی چون امضای تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور و ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی می گردد. تدوین پیش نویس آیین نامه تاسیس شرکت های حوزه هوانوردی عمومی و ساخت آشیانه خدمات رسانی به هواپیماهای کوچک به وسیله مرکز فنون و خدمات هوایی در فرودگاه مهرآباد دیگر اقداماتی است که اجرا شده است.

هدفی که قرار است به افتتاح آشیانه احداث شده در فرودگاه مهرآباد و پرواز نمادین هواپیماهای کوچک منجر گردد. بعلاوه معرفی 10 فرودگاه پایلوت برای تخصیص سوخت مورد احتیاج هواپیماهای کوچک هم دیگر اقدامی است که انجام می گردد. اعلام آیین نامه تاسیس شرکت های هوانوردی عمومی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری پس از تایید کلیات طرح در شورایعالی هواپیمایی هم برای اجرایی شدن این هدف انجام خواهد شد.

اما این کار با چالش ها و موانعی چون تامین سوخت مورد احتیاج هواپیماهای کوچک، توزیع سوخت مورد احتیاج هواپیماهای کوچک، نرخ بالای سوخت مورد احتیاج هواپیماهای کوچک، تایید آئین نامه و اخذ درخواست ها با رویه نو وعدم توانایی اقتصادی برای شرکت های کوچک در به کارگیری هواپیماهای پیستونی و مقرون به صرفه قیمت و ایجاد شبکه پروازی روبرو است که مجریان این طرح درصدد هستند تا این چالش ها را با یاری شرکت های دانش بنیان و با استفاده از اکوسیستم فناوری و نوآوری برطرف نمایند.

البته در کنار این کار، هم راستا با افزایش استفاده از هواپیماهای کوچک، واردات سوخت، فراوری به وسیله پالایشگاه های داخلی، تعلق یارانه به این نوع سوخت و تایید کلیات طرح در جلسه شورای عالی هواپیمایی هم باید انجام گردد. این کار به کاهش 70 تا 90 درصدی هزینه های ناوبری یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "توسعه کاربری هواپیماهایی با کمتر از 19 نفر سرنشین، هزینه های ناوبری 70 تا 90 درصد کمتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کاربری هواپیماهایی با کمتر از 19 نفر سرنشین، هزینه های ناوبری 70 تا 90 درصد کمتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید