گوگل برای همواره پیغام رسان Hangouts را تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ ملیسا، یکی از باسابقه ترین اپلیکیشن های پیغام رسان یعنی گوگل Hangouts دیروز برای همواره تعطیل شد و جای خود را به اپلیکیشن گوگل چت داد.

گوگل برای همواره پیغام رسان Hangouts را تعطیل کرد

گوگل Hangouts یک اپلیکیشن پیغام رسان برای ارسال پیغام متنی و صوتی و اشتراک گذاری ویدیو و تصاویر است که کاربران می توانستند به وسیله اپلیکیشن Gmail به آن دسترسی داشته باشند. اما اوایل سال جاری بود که گوگل اعلام نمود می خواهد یک اپلیکیشن پیغام رسان دیگر را تحت عنوان گوگل چت (Chat) که ظاهری شبیه به سرویسی نظیر اسلک دارد جایگزین Hangouts کند. به آخر خط رسیدن Hangouts هم به این معناست که کاربران دیگر نمی توانند به این سرویس به وسیله وب دسترسی داشته باشند.

ارائه خدمات Hangouts به کاربران از روز گذشته رسما به خاتمه رسیده و کاربران دیگر قادر به استفاده از آن نیستند. البته اپلیکیشن مربوط به این سرویس در ماه جولای سال جاری بود که برای کاربران اندروید و iOS از دسترس خارج شد اما حالا می بینیم که سرویس تحت وب آن هم دیگر فعال نیست.

Hangouts یک مرگ تدریجی را تجربه کرد. گوگل در سال 2021 بود که به کاربرن این امکان را داد که به اپلیکیشن Chat مهاجرت نمایند. در ماه ژوئن سال 2022 هم این شرکت آمریکایی اعلام نمود که از کاربران این سرویس در جیمیل یا در خود اپلیکیشن را می خواهد که از سرویس Chat استفاده نمایند.

اگرچه بسیاری از پیغام ها و مخاطبین به صورت اتوماتیک از Hangouts به Chat منتقل می شوند اما تمام داده ها به این پیغام رسان نو انتقال داده نخواهد شد. طبق اعلام گوگل، کاربران برای اینکه بتوانند داده های خود را کپی و در سرویس نو وارد نمایند احتیاج است تا اپلیکشین Takeout را دانلود و با استفاده از آن اطلاعات را کپی نمایند. تا ژانویه 2023 هم فرصت باقی است تا این کار را انجام دهند.

Chat شاید برای بعضی از کاربران نتواند جای Hangouts را بگیرد اما با این حال یک سری قابلیت اضافی برای مکالمات گروهی دارد و به کاربران امکان همکاری به وسیله امکاناتی نظیر Spaces و یا ویرایش گروهی اسناد ورد، اسلایدها، برگه ها و… را می دهد. امکان ارسال گیف و منشن کردن اعضا با استفاده از @ هم در اپلیکیشن پیغام رسان نو گوگل فراهم است.

گوگل قبلا هم گفته بود که این اپلیکیشن راه بهتری برای برقراری ارتباط بین افراد است مختلف است. در ماه ژوئن هم راوی کانگانتی، مدیر محصولات این اپلیکیشن اعلام نمود که آن ها در کوشش هستند تا باقی کاربران Hangouts را هم به Chat بیاورند و از اینکه کاربران یاری می نمایند تا این اپلیکیشن به محلی برای برقراری ارتباط، ایجاد و همکاری تبدیل گردد، قدردانی خود را اعلام نمود.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل برای همواره پیغام رسان Hangouts را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل برای همواره پیغام رسان Hangouts را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید