انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرنگاران/فارس شهردار منطقه 4 شیراز اعلام نمود که انتقال ترمینال باربری این کلانشهر منوط به توافق صاحبان سرقفلی و مالکان این املاک تجاری موجود در این محدوده و جذب سرمایه گذار است.

انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است

اصغر سروی چهارشنبه 22 مرداد در جمع وبلاگ ملیسا گفت: در دهه 50 ترمینال باربری شیراز در دروازه اصفهان و سه راه احمدی آغاز به فعالیت کرد و به مرور زمان با اعتراض ساکنین مبنی بر ایجاد مزاحمت، دستور حکومتی برای جابجایی آن داده شد.

او ادامه داد: مکان فعلی ترمینال باربری در زمان احداث، آخرین نقطه شهری محسوب می شد و در زمان خود یک اتفاق عظیم در جابه جایی یک محدوده تجاری بود؛ اما به مرور زمان شهر توسعه یافت و اکنون اطراف این موقعیت هم مملو از واحدهای مسکونی است.

شهردار منطقه 4 شیراز با بیان اینکه برای انتقال و جابجایی این ترمینال احتیاج به سرمایه گذار است، اعلام نمود: گاهی مغایرت های قانونی در تصمیم گیری ها مانع از جابجایی می گردد.

سروی با بیان اینکه در این ترمینال صاحبان سرقفلی به مراتب اموال بیشتری نسبت به مالکان و کسبه دارند، از آمادگی مالکان برای فروش اموال و انتقال ترمینال اطلاع داد و یادآور شد: به لحاظ قانونی تملک این ترمینال برای شهرداری، تعریف نشده است؛ اما شهرداری آماده جذب سرمایه گذار و صدور پروانه است.

شهردار منطقه 4 شیراز با بیان اینکه در این محدود 150 هکتار فضای سبز وجود دارد که بخش مهمی از اعتبارات شهرداری صرف نگهداری از آن می گردد، گفت: هزینه سالانه حفظ و نگهداری فضای سبز بالغ بر 15 میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به هدف گذاری اجرای 800 هزار مترمربع بهسازی و نوسازی آسفالت در این منطقه از شهر شیراز، اجرایی شدن 500 هزار مترمربع را یادآور شد.

سروی با بیان اینکه بیش از 37 پروژه در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: یکی از پروژه های شاخص، پارک 7 هکتاری نوید است که برای اجرای آن یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه برآورد نموده ایم و امیدواریم تا خاتمه مهرماه سال جاری آماده بهره برداری گردد.

او همچنین به عملیات اجرایی باغ 10 هکتاری ایرانی در این منطقه اشاره و بیان نمود: برای احداث این باغ، از معماران به نام استفاده شده است.

شهردار منطقه 4 شیراز ادامه داد: به دلیل افزایش بارش ها طی دو سال گذشته، شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که برای برطرف این مشکل 5 کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

سروی همچنین از تحقق 174 درصدی درآمد شهرداری منطقه شیراز اطلاع داد و گفت: فرایند صدور پروانه ساختمانی در دو بخش انجام می گردد.بیش از 90 درصد هزینه این پروانه ها وصول می گردد.

او با بیان اینکه منطقه 4 عظیمترین منطقه شهرداری شیراز محسوب می گردد و وسعت آن از عظیمترین شهرستان های فارس بیشتر و ساخت و ساز در آن بیش از سایر نقاط است، گفت: حدود 150 هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال ترمینال باربری شیراز منوط به توافق مالکان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید