حضور 131 شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ ملیسا، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: تا به امروز 131 شخصیت را از 85 کشور و 8 سازمان بین المللی برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم داشت.

حضور 131 شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ ملیسا، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ابراز کرد: در جهت همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی کار سمبلیکی در شنبه روز برگزاری مراسم تحلیف انجام می گردد که بی نظیر است.

رحیم پور گفت: تا کنون 131 شخصیت را از 85 کشور و 8 سازمان بین المللی روز شنبه خواهیم داشت و این در حالی است که در مراسم تحلیف قبلی 47 کشور شرکت نموده بودند.

وی اضافه نمود: این در شرایطی است که در منطقه همه در پی بایکوت و ایزوله کردن جمهوری اسلامی هستند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با بیان اینکه 30 شخصیت از 23 کشور اروپایی در این مراسم شرکت می نمایند و این بی سابقه است، گفت: رئیس مجلس اسپانیا و خانم موگرینی و در رده های دیگر، وزیر و قائم مقام وزیر خارجه و فرستاده ویژه در این مراسم شرکت می نمایند.

رحیم پور اضافه نمود: با تفسیر شرایط چیدمان قدرت در جهان، شرکت اروپایی ها در این دوره یک شرکت واقعی و قابل تفسیر و تحلیل است.

وی افزود: تا به امروز رئیس جمهور 7 کشور برای شرکت در این مراسم وارد کشورمان شدند.

رحیم پور با اشاره به اینکه حضور همسایگان در مقایسه با دوره های قبلی تحلیف، بیشتر است، گفت: رؤسای جمهوری ارمنستان، عراق، مولداوی، زیمبابوه، لسوتو و افغانستان در این مراسم شرکت می نمایند.

وی اضافه نمود: 19 رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و 18 رئیس مجلس جزو مقامات سطح یک شرکت نماینده در این مراسم هستند.

رحیم پور گفت: در سطح های بعدی 12 وزیر خارجه حضور دارند بنابراین کیفیت شرکت نماینده ها بالاست.

منبع: تسنیم

به "حضور 131 شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 131 شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید