زلزله گناوه تعدادی مصدوم سرپایی داشت

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرنگاران/بوشهر فرماندار شهرستان گناوه از وقوع زلزله 5.2 ریشتری در این شهرستان اطلاع داد و گفت: این زلزله چند مصدوم سرپایی داشته است.

زلزله گناوه تعدادی مصدوم سرپایی داشت

مرکز لرزه نگاری کشوری بیان نمود زلزله ای به بزرگی 5.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 04:45:21 امروز گناوه را تکان داد.

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن 19 کیلومتری بندر گناوه، 24 کیلومتری امام حسن و 32 کیلومتری بندر ریگ، بود.

بعد از آن هم زلزله دیگری به بزرگی 4.5 دهم در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 6:03:22 دقیقه در بندر گناوه رخ داد.

زلزله چند مصدوم سرپایی داشت

فرماندار گناوه گفت وگو با وبلاگ ملیسا اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع زلزله شبکه بهداشت روستا وارد عمل شد و هلال احمر آنالیز های میدانی را انجام داد.

غلامرضا مهرجو توضیح داد:اگرچه از این زلزله خسارت اقتصادی ای تا به امروز گزارش نشده اما چند مصدوم سرپایی داشته است.

وی ادامه داد: کماکان بخشدار مرکزی و عوامل دهیاری و شورای آنالیز ها را ادامه دهند.

لزوم حفظ خونسردی در هنگام وقوع زلزله

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بعلاوه بیان نمود: با توجه به گزارشات رسیده از تیم های ارزیاب، زلزله تلفات جانی و اقتصادی در پی نداشته است.

حاجیانی در ادامه گفت؛ همیشه حفظ خونسردی در هنگام وقوع زلزله، پناهگیری مناسب در نقاط امن منزل و بعلاوه نداشتن شتابزدگی موقع خروج از ساختمان ، همیشه می تواند در کاهش مصدومان احتاقتصادی هر زمین لرزه ای تاثیر گزار باشد.

آثار تاریخی گناوه آسیبی ندیدند

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم اسم کرد: این زمین لرزه با آنالیز و ارزیابی اولیه، آسیبی به آثار تاریخی استان گزارش نشده است.

نصرالله ابراهیمی با اشاره به وقوع پس لرزه هایی بعد از وقوع این زمین لرزه در بندر گناوه اعلام کرد: کار تثبیت و مقاوم سازی بخش اعظمی از آثار تاریخی در استان صورت گرفته است، ولی تدوام این زمین لرزه ها ممکن است خطراتی را برای آثار در پی داشته باشد که بی تردید احتیاج به برنامه ریزی فنی دارد و این موضوع در دستور کار ما خواهد بود.

وی گفت: با آنالیز دقیق تر چنانچه آثاری در این شهرستان مورد آسیب و تخریب قرار گرفته باشد گزارش نهایی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

گناوه 1400 روی دور تند

به گزارش وبلاگ ملیسا، پیش از این در 29 فروردین زمین لرزه ای که به بزرگی 5.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتری در گناوه رخ داد، زلزله ای که به طور مرتب پس لرزه داشت و باعث تخریب دیوارهای خانه ها، ریزش کوه، شکستن شیشه ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت 6 نفر شده بود.

شهرستان گناوه در 110 کیلومتری شمال بوشهر واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زلزله گناوه تعدادی مصدوم سرپایی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله گناوه تعدادی مصدوم سرپایی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید