ساخت باتری روبات با الیاف دور ریختنی

به گزارش وبلاگ ملیسا، پژوهشگران آمریکایی، باتری هایی را برای استفاده در روبات ها ابداع کرده اند که از الیاف دور ریخته، ساخته شده اند.

ساخت باتری روبات با الیاف دور ریختنی

باتری هایی که در حال حاضر روی روبات ها نصب می شوند، می توانند قدرت الکتریکی آنها را تامین کنند اما اضافه شدن وزن باتری موجب می شود که روبات به قدرت بیشتری برای حمل و جا به جایی آن نیاز داشته باشد.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه میشیگان (UMich)، راهکار هوشمندانه ای طراحی کرده اند که به روبات های آینده امکان می دهد تا با خنثی کردن وزن خود، نیروی مورد نیاز را تامین کنند. برای این کار، تنها به کمی الیاف کِولار (Kevlar) نیاز است.

این گروه پژوهشی به سرپرستی نیکلاس کوتوف (Nicholas Kotov)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه میشیگان، یک سیستم روبات طراحی کرده اند که قدرت کافی را برای حمایت ساختاری از روبات دارد.

کوتوف گفت: طراحی ربات ها معمولا به استفاده از باتری هایی محدود است که اغلب، فضای داخل ربات را تا 20 درصد و یا بیشتر اشغال می کنند و همین میزان از وزن ربات را تشکیل می دهند.

کوتوف و گروهش در این پژوهش، باتری هایی را از الیاف دور ریخته شده کِولار ساخته اند که قدرت آن بسیار بیشتر از باتری های کنونی است.

وی امیدوار است که این باتری، بین سه تا پنج سال آینده، به تجاری سازی برسد. انتظار می رود که نخستین خریداران این باتری، سازندگان پهپادها و روبات ها باشند.

این پژوهش، در مجله Science Robotics به چاپ رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ساخت باتری روبات با الیاف دور ریختنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت باتری روبات با الیاف دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید