طرز تهیه راتا مرغ و شوید

به گزارش وبلاگ ملیسا، راتا مرغ و شوید یکی از بهترین و ساده ترین فینگرفودهای است که شما می توانید در تولدها و مهمانی ها از آن استفاده کنید. شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد ساده از این راتاها را تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه راتا مرغ و شوید

بافت نرم و منعطف این فسقلی های دلبر امکان تهیه آن ها را به اشکال مختلفی به شما می دهد. می توانید این غذای خوشمزه را در حجم زیاد درست کرده و به عنوان یک میان وعده مقوی در طول هفته از آن استفاده کنید.

مدت زمان تقریبی تهیه راتا مرغ و شوید به عنوان یک غذای تازه یک ساعت است.

برای دیدن طرز تهیه اسنک کالباس کلیک کنید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه راتا مرغ و شوید:

  • فیله مرغ: دویست گرم
  • شوید تازه: صد گرم
  • برگ بو: به میزان دلخواه
  • نان تست: یک بسته
  • نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، ادویه: به میزان لازم
  • پنیر خامه ای: سه قاشق سرپر
  • سس مایونز: یک قاشق غذاخوری
  • گوجه میانه: یک عدد برای تزیین

طرز تهیه راتا مرغ:

در اولین مرحله به سراغ پختن و مزه دار کردن مرغ هایتان بروید. از هر قسمت از مرغ که تمایل داشته باشید می توانید استفاده کنید.

مرغ را با ادویه و فلفل قرمز و زردچوبه طعم دار کنید و درون قابلمه مناسب بریزید. برگ بوها را روی مرغ ها چیده. حالا میزانی نمک را هم روی تکه های مرغ بپاشید و زمان دهید تا به آرامی فیله ها پخته شوند.

با توجه به بافت نرم فیله در این مرحله نیاز به اضافه کردن آب یا روغن ندارید.

اما اگر از تکه های مختلف مرغ استفاده کرده اید برای سریع تر و بهتر پخته شدن از یک استکان آب و کمی وغن نیز می توانید کمک بگیرید.

در این فاصله به سراغ شویدهای تازه بروید و آن ها را به خوبی خرد و ریز کنید. برای این کار از چاقو تیز یا دستگاه های خردکن و میکسر می توانید کمک بگیرید. همه شویدها را خرد کنید چون برای تزیین راتا نیز به میزانی شوید تازه نیاز دارید.

بعد از پخته شدن فیله ها برگ بو را از آن ها جدا می کنیم و منتظر می مانیم تا فیله های مرغ پخته شده کاملا خنک شوند.

به کمک میکسر فیله ها را پوره کنید تا کاملا له شوند.

این مهمترین مرحله تهیه راتا مرغ و شوید امروز ماست. اگر مرغ به خوبی له و پوره نشود هنگام قرار دادن در قالب بافت منسجم و محکمی نخواهد داشت.

در این مرحله پوره مرغ و شوید تازه خرد شده را با هم مخلوط کنید. سس مایونز را اضافه کنید و به هم بزنید.

برای اضافه کردن پنیر خامه ای پیشنهاد می کنیم پنیر را کم کم به مخلوط مرغ و شویدتان اضافه کنید و به آرامی مخلوط جادویی راتا را به هم بزنید. این مخلوط باید کاملا سفت باشد. اگر سس یا پنیر را زیاد اضافه کنید راتا به خوبی از قالب خارج نمی شود و بخشی از زحماتتان هدر می رود.

به همین راحتی مرحله آماده سازی مواد اصلی راتا مرغ و شوید ما به پایان رسید. در این مرحله راتا را بچشید. با توجه به ذائقه تان اگر نیاز بود میزانی نمک به آن اضافه کنید.

بهتر است در این مرحله ده تا پانزده دقیقه مواد راتا را درون یجچال قرار دهید تا مواد منسجم تر شوند و طعم پنیر و سس کاملا بر گوشت مرغ غالب شود.

در این زمان به سراغ قالب زدن نان های تست بروید.

روی سطح کار، پلاستیکی پهن کنید و با کمک قالب نان را برش دهید.

به تعدادی که نیاز است از نان قالب بزنید. بهتر است تا کامل قالب زدن بقیه نان ها، این نان های برش زده را در نایلون قرار دهید تا در مجاورت با هوا خشک و شکننده نشوند.

به آخرین مرحله تهیه فینگرفود خوشمزه امروزمان رسیده ایم. در این مرحله قالب را روی پلاستیک قرار دهید و با کمک یک قاشق از مواد راتا درون قالب بریزید و سطح مواد را صاف کنید و کمی فشار دهید تا مواد به خوبی به دیواره های قالب بچسبند.

در این مرحله یکی از نان های قالب زده را برداشته و روی سطح راتای درون قالب قرار دهید.

با کمک دست به آرامی فشار وارد کنید تا نان به راتا بچسبد. در این قسمت با کمک دست، نان را به سمت راتا به صورت یکسان فشار دهید تا راتا از ته قالب کم کم شروع به خارج شدن کند. حالا راتا مرغ و شوید شما با پایه نان تست تزیین شده است.

برای تزیین راتا می توانید میزانی از شوید تازه خرد شده را در ظرف مناسبی بریزید و راتا را از بغل درون شوید بغلتانید تا اطراف آن با شوید خرد شده تزیین شود.

ما در مرحله تزیین این فینگر فود مجذوب کننده روی هر کدام از آن ها یک تا دو تکه گوجه فرنگی خرد شده قرار داده ایم.

شما می توانید با هر نوع خوراکی که تمایل داشته باشید مثل فلفل دلمه های رنگی، خلال پسته و … راتای مرغ و شوید بی نظیرتان را تزیین کنید.

نکته: در تهیه این غذا حتما باید از شوید تازه استفاده شود چون بوی شوید تازه طعم بسیار متفاوتی به این غذا خواهد داد.

پیشنهاد می کنیم حتما از این فینگرفود بسیار خوشمزه و آسان را تهیه کنید، قطعا از طعم تازه آن سیر نخواهید شد. برای طرز تهیه غذاهای فینگرفود و فست فود دیگر به مجله اینترنتی وبلاگ ملیسا سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه راتا مرغ و شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه راتا مرغ و شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید