طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشرنگ، شفاف و خوشمزه

به گزارش وبلاگ ملیسا، شربت آلبالو را اگر با آلبالوی اول فصل که هنوز خیلی رسیده نیست، درست کنیم رنگ آن سرخ تند می گردد و مزه اش قدری ترش خواهد بود. با آلبالوی رسیده، رنگ شربت آلبالویی پخته و ترشی آن کمتر خواهد بود. اگر دم آلبالو را نگیریم شربت ما عطر دم آلبالو را جذب می نماید، ولی پس از چند ماه رنگ آن به رنگ چای مایل می گردد. به شربت آلبالو غالباً وانیل می زنند، ولی بهتر است، اول شربت را بدون وانیل درست کنید و یک لیوان آن را با آب و یخ بنوشید، اگر عطر خود آلبالو به نظرتان کافی نیامد وانیل به آن اضافه کنید. در این مطلب طرز تهیه شربت آلبالوی خوشرنگ را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشرنگ، شفاف و خوشمزه

مواد لازم برای شربت آلبالو

آلبالو250 گرم
شکر500 گرم
آب ولرمنصف لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو

  • برای تهیه شربت آلبالوی طبیعی ابتدا آلبالو ها را تمیز می کنیم و اگر لابه لای آن ها از برگ های درخت بود آن ها را می گیریم و آلبالو ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب می گیریم و 5 دقیقه اجازه می دهیم در آب بمانند و بعد آبکشی می کنیم و در سینی آبکش را قرار می دهیم.
  • آلبالو ها را دانه دانه با چاقو از یک طرف برش می دهیم و هسته آن ها را جدا می کنیم و یا با هسته گیر این کار را انجام می دهیم و آلبالو ها را در قابلمه ای می ریزیم. پس از جداکردن کامل هسته ها، لا به لای آلبالو ها شکر می ریزیم.
  • ظرف آلبالو را در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 7 ساعت در یخچال بماند و آب بیاندازد. (بهتر است این کار را شب انجام دهید تا صبح آماده پختن باشد) سپس قابلمه آلبالو ها را از یخچال بیرون می آوریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
  • و آب ولرم را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر کاملا حل گردد. حرارت را خیلی کم نمی کنیم، چون رنگ شربت سیاه می گردد و زیاد هم نمی کنیم، چون ممکن است آلبالو ها بسوزند. پس از اینکه شکر کاملا در شربت حل شد 15 دقیقه زمان می دهیم تا شربت قوام آید.
  • و اگر روی شربت کف ایجاد می شد با قاشق کف ها را می گیریم. بعد از گذشت این زمان قابلمه شربت را از روی حرارت بر می داریم و آب آن را از آلبالو ها جدا می کنیمبه این صورت که از آلبالو ها در قابلمه بر می داریم و در صافی می ریزیم تا آب آلبالو ها کاملا از آن ها جدا گردد.
  • و در ظرفی می ریزیم و یا بسته بندی می کنیم و آب آلبالو ها را نیز در شیشه می ریزیم و هر زمان خواستیم کمی از آلبالو را در لیوان می ریزیم و روی آن آب خنک می گیریم و با قاشق مخلوط می کنیم و نوش جان کنید. آلبالو ها را نیز می توانید برای اسموتی آلبالو یا آلبالو پلو بهره ببرید.

سخن آخر

بطور کلی هرگونه شربتی را بهتر است در ظرف لعابی تهیه کنیم. برای طرز تهیه شربت آلبالو خانگی با هسته، مراحل بالا را به جز مراحل جدا کردن هسته آلبالو را انجام دهید.

در آخر پیشنهاد می کنیم در فصل آلبالو از خشک کردن آلبالو، لواشک آلبالو غافل نشوید!

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشرنگ، شفاف و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشرنگ، شفاف و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید