هوش مصنوعی

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره عملکرد ربات انسان نمای تسلا

فعالیت شرکت تسلا روی توسعه و ساخت ربات های انسان نما چندان نو نیست و اولین خبر رسمی مرتبط با آن حدود 19 ماه پیش منتشر شد؛ اما تا به امروز اطلاعات زیادی از آن ها در دسترس قرار نداشته است. البته ایلان ماسک در مجمع سهام داران تسلا، ویدئوی کوتاهی از نسخه...

13 اسفند 1401

دانه های جادویی بیل گیتس برای انتها دادن به گرسنگی در دنیا!

بیل گیتس ادعا می نماید که انواعی از دانه های مهندسی شده می توانند با تغییرات اقلیمی مقابله نمایند و به گرسنگی جهانی خاتمه دهند.

27 شهریور 1401

هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟

همزمان با افزایش تعداد شهرهای بزرگ در کشور، مدیریت آن ها نیز روز به روز سخت تر می گردد؛ کنترل حجم عظیمی از جمعیت در حوزه های مختلف مربوط به ترافیک، بدون استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی تازه امری بسیار سخت خواهد بود.

30 خرداد 1401

آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ آنچه تا به امروز می دانیم

در این مطلب به مقایسه دو گوشی آیفون 13 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس می پردازیم تا ببینیم اپل میخواهد پرچم دار قدرتمند و مورد انتظار خود را با چه تغییراتی راهی بازار کند.

31 مرداد 1400

تصاویر ماهواره ای دیپ فیک امنیت کشورها را تهدید می نماید

محققان دانشگاه واشنگتن هشدار داده اند تهیه تصاویر ماهواره ای جعلی با استفاده از فناوری جعل عمیق یا دیپ فیک می تواند امنیت ملی کشورها را به خطر بیندازد.

28 اردیبهشت 1400

کلاه هوشمندی که از تشنج مغزی جلوگیری می&zwnjکند

محققان نوعی کلاه هوشمند فراوری نموده اند که پوشاندن سر افراد با آن بعد از انجام عمل جراحی موجب می گردد تا از وقوع تشنج مغزی جلوگیری گردد.

18 دی 1399

نابینایان با کمک هوش مصنوعی دونده مسابقات می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت گوگل مشغول آزمایش یک سیستم هوش مصنوعی است که به افراد نابینا و کم بینا کمک می کند بدون نیاز به کمک در مسابقات دو شرکت کنند.

1 دی 1399

بدون رفت و آمد در شهر، بهترین معامله ملکی را داشته باشید

یکی از نکات مهم درخصوص جلوگیری از شیوع بیماری های ویروسی کاهش رفت و آمد و فعالیت کمتر در جامعه است.

2 اردیبهشت 1399