برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی در اراضی دیم در اولویت قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ ملیسا، تهران (پانا) - سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان نمود، برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی با توجه به فرسایش زیاد در اراضی دیم کشور باید در اولویت قرار گیرد.

برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی در اراضی دیم در اولویت قرار می گیرد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی در هشتاد و دومین نشست شورای مدیران این معاونت که با دستور کار برنامه ریزی برای مدیریت خاک در اراضی دیم در کرج برگزار گردید، بیان نمود: با توجه به فرسایش زیاد در اراضی دیم کشور برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه اراضی دیم پتانسیل مناسبی برای فراوری محصولات کشاورزی کشور دارند، اضافه نمود: بحث اهمیت و بها دادن به دیمزارها در دستگاه ها و سازمان های ذیربط و رسانه ها باید بیشتر پرداخته گردد.

عباسی گفت: بعضی از این اراضی جزو منابع طبیعی ملی هستند که به وسیله مردم تصرف شده است که باید در این خصوص توجه بیشتری کرد .

به گفته وی، متولی اصلی فراوری در اراضی دیم در وزارت جهاد کشاورزی معاونت زراعت است و اخیرا نیز همایشی در راستای افزایش فراوری در اراضی دیم با موضوع این معاونت برگزار گردید. معاونت آب و خاک در مباحث مربوط به حفاظت و حاصلخیزی خاک در اراضی دیم برنامه هایی برای اجرا دارد.

سرپرست معاونت آب و خاک گفت: یکی از برنامه های این معاونت این است که در پروژه های بزرگ، نقشه های مدیریت پذیر خاک تهیه گردد و عملیات آب و خاک و الگوی کشت براساس این نقشه ها انجام گردد.

داود نیک کامی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری گفت: دیم زارها یکی از مسائل مهم کشور در بخش کشاورزی است و فرسایش خاک در دیمزارهای کشور یکی از معضلات آن به شمار می رود.

در نشست فوق گزارش برنامه جامع مدیریت خاک در اراضی دیم به وسیله عرب خدری معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و گزارش تحلیلی بر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای امنیت غذایی و حکمرانی منابع آب به وسیله حسین دهقانی سانیچ رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی ارائه و به پرسش های حاضرین نیز پاسخ داده شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی در اراضی دیم در اولویت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های کشاورزی حفاظتی، کم خاک ورزی و بی خاک ورزی در اراضی دیم در اولویت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید