فارس من، چرا با وجود حمایت ها پیغام رسان های داخلی توسعه پیدا نکردند؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، در شرایطی که بی شمار پیغام رسان و شبکه اجتماعی در جهان فعال می گردد، داشتن یک پیغام رسان ایرانی پیروز مطالبه بسیاری از کاربران است. مردم نبود پیغام رسان پیروز را ناشی از حمایت ناکافی حاکمیت از جمله تخصیص نیافتن امکانات لازم به این پلتفرم ها می بینند.

فارس من، چرا با وجود حمایت ها پیغام رسان های داخلی توسعه پیدا نکردند؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ ملیسا، کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند: چرا از پیغام رسان های ایرانی به خوبی حمایت نمی گردد؟

سردبیر این سوژه به خبرنگار، می گوید: تا چه زمانی باید بین امکانات و زیرساخت هایی که به پیغام رسان های ایرانی داده می گردد نسبت به امکاناتی که به پیغام رسان های خارجی ارائه می گردد، تفاوت باشد؟

وی گفت: دولت موظف است امکانات پیغام رسان های ایرانی را مشابه با پیغام رسان های خارجی افزایش دهد. اما با وضعیتی که شاهد هستیم گویا امکانات بیشتر به سمت پیغام رسان های خارجی است و توجه واقعی به پیغام رسان های ایرانی نمی گردد.

وی معتقد است: در همه حوزه های کشور وقتی تصمیم به حمایت از صنعتی گرفته می گردد حمایت های واقعی و موثر از آنها اتفاق می افتد اما درباره پیغام رسان های داخلی حمایت ها بیشتر ظاهری و در کلام است. در حالی که حمایت از فراوری داخل و رونق فراوری داخل هم در کشور هدف گذاری شده است، پیغام رسان ها اگر مورد بی مهری قرار نگیرند، می توانند یک بخش مهم از صنعت کشور باشند.

حمایت از پیغام رسان های ایرانی فراموش شده است؟

با طولانی شدن پروژه پیغام رسان های بومی و نرسیدن به پیروزیت چشمگیر و طبق انتظار در این پروژه، به نظر می رسد که این پروژه کمرنگ شده است و از این تصور می گردد که شاید دیگر حمایت هم از پیغام رسان های ایرانی ادامه نیافته است. این موضوع را پیگیری نموده ایم.

دو بخش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درگیر پروژه پیغام رسان های بومی است. سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت که هر یک مسئولیت هایی را در این باره برعهده دارند.

خبرنگار این مطالبه کاربران فارس را با مقام مسئول در هر دو مجموعه مطرح نموده است.

احتیاجهای زیرساختی پیغام رسان های بومی برآورده شد

شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین امکانات زیرساختی و فنی را برای پیغام رسان های بومی عهده دار است.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت معتقد است: پیغام رسان های بومی از حمایت بهره مند شده اند و حمایت ها در آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی به خبرنگار، گفت: براساس توان مان، مستندات قانونی و ابلاغیه های قانونی که مرکز ملی فضای مجازی برایمان معین نموده است، تا به امروز حمایت های لازم را از پیغام رسان های داخلی انجام داده ایم و ان شالله در آینده هم انجام خواهیم داد که حمایت ها از پیغام رسان های داخلی مستمر و مداوم است.

وی درباره واگذاری امکانات و زیرساخت به پیغام رسان های بومی، گفت: در حال حاضر پیغام رسان های داخلی در وضعیتی قرار دارند که از نظر امکانات زیرساختی چندان مشکل خاصی ندارند و احتیاجمندی های آنها قبلا برطرف شده است و بیشتر در حال کار روی حوزه های دیگر هستند. در ادامه کار هم براساس مصوبات و ابلاغیه های مرکز ملی فضای مجازی، باز هم احتیاجمندی در حوزه زیرساخت های ارتباطی داشته باشند برآورده می کنیم.

بسیاری از کاربران ایرانی معتقدند با وجود توان و دانش فنی در کشور، داشتن یک پیغام رسان پیروز ایرانی انتظار زیادی نیست

حمایت اجرا شده اما مسئله اصلی نبود خدمات در پیغام رسان های بومی است

سازمان فناوری اطلاعات ایران هم موضوعات راهبری این پلتفرم ها را پیگیری می نماید و نگاه کلان تری در ابعاد وسیع تری به این پروژه دارد.

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره به خبرنگار، می گوید: تکلیفی که بر دوش سازمان فناوری اطلاعات ایران واگذار شده این است که مردم بتوانند خدمات مورد احتیاج خود را با اطمینان از پیغام رسان های فراگیر بومی دریافت نمایند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که اگر حمایت بوده، پس چرا باوجود حمایت ها، پیغام رسان های ایرانی در کشور توسعه پیدا نکردند؟ گفت: زیرا خدماتی که مردم می خواهند و احتیاج دارند به صورت کامل در پیغام رسان های داخلی نیست، خدمات باید در آنها به طور کامل عرضه گردد. خدمات مسئله اصلی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: انشاالله با یاری هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده است، مباحث فنی تقویت شده است و زیرساخت های مورد احتیاج پیغام رسان ها در اختیارشان قرار گرفته است.

وی گفت: طبق مصوبات مرکز ملی فضای مجازی حمایت هایی را از پیغام رسان های بومی داشته ایم که مصوبات ناقص اجرا شده بودند. اجرای مصوبات باید تکمیل گردد تا زنجیره خدمات در پیغام رسان های داخلی کامل گردد و در نهایت مردم بتوانند با خیال راحت از این خدمات استفاده نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، چرا با وجود حمایت ها پیغام رسان های داخلی توسعه پیدا نکردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، چرا با وجود حمایت ها پیغام رسان های داخلی توسعه پیدا نکردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید