فواید شگفت انگیز چای نعناع تند

به گزارش وبلاگ ملیسا، نعناع تند از خانواده گیاه نعناع است که به خاطر فواید و عطر و طعم خود صندلی بالایی دارد. نعناع تند حاوی منتول، منتیل استات، منتون و چندین ترکیب دارویی دیگر است که آن را تبدیل به ترکیب عالی برای درست کردن چای

فواید شگفت انگیز چای نعناع تند

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

نعناع تند از خانواده گیاه نعناع است که به خاطر فواید و عطر و طعم خود صندلی بالایی دارد. نعناع تند حاوی منتول، منتیل استات، منتون و چندین ترکیب دارویی دیگر است که آن را تبدیل به ترکیب عالی برای درست کردن چای گیاهی می نماید.

چای نعناع تند فاقد کافئین است و برای پیشگیری از بروز بیماری های مختلف استفاده می گردد. چای نعناع تند ارگانیک برای بدن به چندین طریق مختلف مفید است که به طور خلاصه در زیر توصیف شده اند. چای نعناع می تواند به رفع کردن اختلالات گوارشی و معده یاری می نماید. چای نعناع به کاهش علائم گرفتگی شکم، اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، یبوست و سنگ کیسه صفرا یاری می نماید. این چای گیاهی گوارش را بهبود می بخشد و سوزش سر دل را کاهش می دهد. چای نعناع تند سبز هم برای التهاب جهت گوارشی و نفخ شکم مفید است.

نوشیدن چای تهیه شده از نعناع تند، چای سبز و بعلاوه چای های گیاهی دیگر می تواند به پیشگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا، کنترل آسم و علائم بیماری های مختلف ناشی از تضعیف دستگاه ایمنی یاری کند. این چای حاوی میزان زیادی کلسیم، ویتامین ب و پتاسیم است.

عطر این چای گفته می گردد برای کاهش استرس بسیار مفید است. بعلاوه گفته می گردد نعناع تند می تواند درد عضلانی و سفتی عضلات را کاهش دهد. چای نعناع تند به مبارزه با درد مزمن و گرفتگی عضلات دوران قاعدگی یاری می نماید. بسیاری افراد بر این باورند که چای نعناع تند می تواند در کاهش محرومیت از خواب، مبارزه با سر درد و خستگی مفید باشد.

خود نعناع تند فاقد کافئین است ولی، مخلوط کردن آن با گیاهان دیگر مانند کاملیا ممکن است مقادیر کمی از وجود کافئین را نشان دهد. نعناع نه تنها به شکل چای بلکه در اشکال دیگر بستنی، خمیر دندان، صابون و شامپو هم برای بدن انسان مفید است.

از بین بردی بثورات پوستی

افزایش قدرت ذهنی

کنترل تب خال

کاهش بیماری صبحگاهی

سرکوب اشتها

کنترل بوی بد دهان

یاری به درمان میگرن

چای می تواند ترکیبی از نعناع و چای یا تنها برگ های نعناع تند باشد. معمولاً برگ های نعناع تند خشک برای دم کردن چای استفاده می گردد. چای را می توان به صورت گرم یا سرد و بدون نگرانی از بین رفتن خواص آن مصرف کرد. فواید این چای با مصرف منظم خود را نشان می دهند. ترکیب چای با گیاهان دیگر و داروهای تجویز شده ممکن است عوارض منفی در پی داشته باشد. اگر از مسائل پزشکی مانند بیماری های معده و روده رنج می برید، پزشکان مصرف آن را توصیه نمی نمایند چون، ممکن است رفلاکس اسید را تحریک کند. اگرچه چای به مبارزه با حالت تهوع دوران بارداری یاری می نماید ولی، ممکن است منجر به شل شدن عضلات رحمی در موارد شدید گردد.

چای نعناع تند کاملاً طبیعی و نسبتاً کم ضرر است ولی، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به اسهال، کاهش ضربان قلب و تپش قلب گردد. چای نعناع ممکن است باعث خفگی و سرفه کردن بچه ها گردد. به علاوه، مصرف آن در بچه های که دستگاه ایمنی آن ها هنوز در حال رشد است، ممکن است باعث واکنش آلرژیک گردد. بنابراین، از سوء مصرف چای نعناع تند بپرهیزید چون، در عین حال که از فواید آن لذت می برید ممکن است دچار بعضی عوارض جانبی شوید.

منبع: راسخون

به "فواید شگفت انگیز چای نعناع تند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز چای نعناع تند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید